Strona główna Zdrowie Dieta Katalog diet Dieta dla diabetyków Artykuły


Cukier a układ odpornościowy, sprawdź, jaki jest związek

fot. Sharon McCutcheon on UnsplashCukier jest wszechobecny, jeśli chodzi o współczesną dietę, tymczasem ma wiele negatywnych konsekwencji dla naszego zdrowia, w tym może osłabić działanie układu odpornościowego.


W zdrowym ciele sprawny mózg!

fot. Christian Northe z PixabayIm sprawniejsze jest ciało, tym umysł lepiej wypada w testach zdolności myślenia.


Ogranicz tłuszcz w diecie - zyskasz większe szanse na długowieczność

Fot. anaumenko - Fotolia.comDieta niskotłuszczowa może być wielorako korzystna dla zdrowia kobiet. Takie odżywianie się oznacza niższe ryzyko śmierci z powodu raka piersi, rzadsze zmagania z chorobą wieńcową i spowolnienie rozwoju cukrzycy.


Kłopoty z sercem przed pięćdziesiątką? Winny styl życia

fot.  Gerd Altmann z PixabayJakkolwiek geny mają wpływ na ryzyko różnych chorób, a starzenie się dodatkowo zwiększa prawdopodobieństwo rozwoju dolegliwości, styl życia pełni istotną rolę w poziomie zagrożenia chorobami. Dotyczy to też kłopotów sercowo-naczyniowych.


Masz w pobliżu bary fast food? Tym gorzej dla twojego zdrowia

fot. Maarit Ignatius-Kuittinen z PixabayTwoja okolica ma istotne znaczenie dla zdrowia. Jak się okazuje, dotyczy to nie tylko zanieczyszczeń i poziom zieleni. Im bliżej znajdują się bary fast food, tym trudniejsze może być stosowanie zdrowej diety i większe zagrożenie dla układu sercowo-naczyniowego.


Więcej roślin, mniej mięsa - tak unikniesz cukrzycy

fot. Jenny Shead z PixabayBadania sugerują, że im więcej produktów roślinnych jest w twojej diecie, tym niższe masz ryzyko cukrzycy typu 2.


Zadbaj o serce - przedłużysz sobie życie!

fot.  Gerd Altmann z PixabayJeśli chcesz żyć dłużej, dbaj o swój układ krążenia. Zapobieganiem chorobom i zdarzeniom sercowo-naczyniowym przedłuży życie nawet o kilkanaście lat.


Im później chodzisz spać, tym wcześniej umrzesz

fot. 3steph14 z PixabayLepiej wstawać skoro świt i „wraz z kurami" iść spać, niż przesiadywać do późnych godzin - ten pierwszy sposób codziennego funkcjonowania jest zdrowszy i daje większe szanse na dożycie sędziwego wieku. Późne chodzenie spać nie sprzyja długowieczności, ostrzegają brytyjscy uczeni.


Soja pomaga obniżyć cholesterol

fot. rawpixel z PixabayKanadyjscy uczeni przeanalizowali wyniki kilkudziesięciu badań i odkryli, że soja może istotnie poprawić zdrowie serca.


Kontrola cukrzycy - zbyt intensywne leczenie szkodzi

fot. Steve Buissinne z PixabaySzacuje się, że wiele osób chorych na cukrzycę nie ma świadomości jej obecności, co jest dla nich bardzo niebezpieczne, bo choroba wyniszcza organizm i prowadzi do poważnych powikłań, które moga skutkować śmiercią. Okazuje się jednak, że istnieje też odwrotny problem - pacjenci z cukrzycą mogą otrzymywać leczenie, które skutkuje zbyt dużym obniżeniem poziom glukozy, co również jest niebezpieczne dla zdrowia.



Strony : [1]



Klub Senior Cafe
Najnowsze dyskusje
Gorące tematy
Senior Cafe to: 17840 dyskusji, 2675480 wypowiedzi, 48914 uzytkowników.
Polecamy EWST.pl Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych Kosciol.pl Uniwersytety Trzeciego Wieku Oferty pracy